Cel: zastosowanie teorii ograniczeń (TOC) oraz myślenia krytycznego w procesach dydaktyczno-wychowawczych
Tematyka: Zastosowania narzędzi TOC w uczeniu siebie i innych, dokonywanie interpretowania, analizowania, wnioskowania i oceniania wypowiedzi pod kątem logicznym, rozwijanie umiejętności dowodzenia i argumentowania, rozpoznawanie i unikanie błędów logicznych
Uczestnik nabędzie:
· Wiedza dotycząca: pojęcia i mechanizmów teorii ograniczeń; zastosowania teorii ograniczeń w uczeniu siebie i innych;
· Umiejętności: wykorzystywania narzędzi teorii ograniczeń w procesach rozwiązywania problemów; interpretowania, analizowania, wnioskowania i oceniania wypowiedzi pod kątem logicznym; dowodzenia i argumentowania; stosowania procedur (rutyn) myślenia krytycznego; dokonywania wnioskowań logicznych; rozpoznawania i unikania błędów logicznych;
· Postawy: skłonności do stosowania myślenia krytycznego; szacunek wobec procesów myślenia logicznego; szacunek wobec siebie i innych; podwyższenie samooceny;
Tematyka szczegółowa:
1. TOC – pojęcie i mechanizmy
2. TOC a inne, wybrane, metody/ techniki/ narzędzia w zarządzaniu
3. Zastosowania narzędzi TOC w uczeniu siebie i innych
4. Pojęcie krytycznego myślenia
5. Dokonywanie interpretowania, analizowania, wnioskowania i oceniania wypowiedzi pod kątem logicznym
6. Rozwijanie umiejętności dowodzenia i argumentowania
7. Rozpoznawanie i unikanie błędów logicznych w rozumowaniu
